joi, august 13

.. Si ce-ar fi daca am lupta mai mult ?


Tocmai am terminat o super carte. [Desi tata tot imi zice ca-i criza si eu citesc ca o maniaca cate-o carte pe zi iar el altele nu-mi ia :))) ]. Asa. Ma repet. Am terminat o carte geniala. E .. nu stiu .. altfel decat ce-am citit pana acum. Nu ca as fi eu mare amatoare de literatura (dat fiind faptul ca abia in a9a am inceput sa rasfoiesc si altceva in afara de reviste.) .. dar aceasta chiar m-a impresionat. Mi-a format o alta viziune despre viata .. si tot ceea ce ne inconjoara. Ce concluzie am tras ? Ca in viata nu trebuie sa-ti fie niciodata teama sa exprimi ceea ce gandesti, sa spui ce vrei, sa afirmi ce crezi .. si sa sustii ca esti diferit de ceilalti. Fiecare secunda a existentei noastre este o permanenta alegere intre viata si moarte .. iar deciziile pe care le luam ne pot influenta sau schimba radical personalitatea. Va las cateva citate care mi-au placut mie in mod special :">

" .. Caci intotdeauna e o mare distanta intre intentie si fapta. "

" Nimic din lumea asta nu e rodul intamplarii. "

" Cum sa-i judeci, intr-o lume unde oamenii incearca sa supravietuiasca cu orice pret, pe cei care se hotarasc sa moara ? Nimeni nu poate judeca. Fiecare cunoaste doar o dimensiune a propriei suferinte sau a lipsei totale de sens a vietii lui. "

" Daca as putea alege .. daca as fi inteles mai inainte ca zilele mele erau la fel fiindca asa mi le doream eu , poate .. "

" .. nebunia este incapacitatea de a-ti impartasi ideile. Ca si cum ai fi intr-o tara straina, ai vedea totul, ai intelege ce se intampla in jurul tau, dar ai fi incapabil sa te explici si sa te lasi ajutata, pentru ca nu intelegi limba vorbita acolo. Toti am simtit asta. Toti, intr-un fel sau altul, suntem nebuni. "

" Ce ne face oare sa ne detestam ? Poate lasitatea. Sau teama vesnica de a fi gresit, de-a nu face ce asteapta ceilalti de la noi ."

" Oamenii, cu cat pot fi mai fericiti, cu atat raman mai nefericiti. "

" V-ati imaginat oare o lume in care, de exemplu, nu am fi obligati sa repetam zi de zi, cat traim, acelasi lucru ? "

" Realitatea e ceea ce majoritatea considera ca trebuie sa fie. Nu neaparat lucrul cel mai bun si nici macar cel mai logic, ci ceea ce s-a adaptat dorintei colective. "

" ... doua dintre cele mai grele incercari de pe drumul spiritual : rabdarea de a astepta momentul prielnic si curajul de a nu te lasa deceptionat de ceea ce-ti iese in cale. "

" Riscati sa fiti diferiti, dar invatati sa o faceti fara sa atrageti atentia. "

" Ce este adevaratul Eu? E ceea ce esti dumneata, nu ceea ce faci ceilalti din tine. "

" Nu te speria daca in primele momente nu te va recunoaste. - Nu .. pentru ca nici eu insami nu ma mai recunosc. "

" Exista insa lucruri in viata care, indiferent din ce parte le-am intrezari, raman intotdeauna la fel si sunt aceleasi pentru toata lumea. Ca dragostea, de exemplu. "

" Nu poti fi indragostita de un barbat care traieste in alta lume. Noi toti traim fiecare in lumea sa proprie. Dar daca vei privi cerul instelat, vei vedea ca toate aceste lumi diferite se combina, alcatuind constelatii, sisteme solare .. galaxii. "

" Tu n-ai nimic de pierdut. Multi nu-si permit sa iubeasca, tocmai pentru ca sunt multe lucruri, mult viitor si mult trecut in joc. In cazul tau, exista doar prezentul. "

" E grav sa fii diferit ? - E grav sa te silesti sa fii la fel. [...] Pentru ca le lipseste curajul de a fi diferiti, oamenii actioneaza impotriva naturii. "

" Nu stiu ce voi face; stiu doar ca mi-au trebuit trei ani ca sa inteleg ca viata ma impingea pe un drum diferit si eu nu voiam sa merg pe el . "

" Constiinta mortii ne anima sa traim mai mult. "

" Tanara avea sa considere fiecare zi drept un miracol, ceea ce si este, daca luam in considerare toate probabilitatile producerii unor evenimente neasteptate in fiecare secunda a vietii noastre fragile. "

" O prima dragoste nu poate fi evitata niciodata, dar se termina intotdeauna. "


Veronika se hotaraste sa moara, Paulo Coelho.



Niciun comentariu: