sâmbătă, ianuarie 17

Nu poti fi ca ei!

Uff .. adultii. Dupa cum se spune, desi deseori ii consideram exagerati, avand idei preconcepute, ei ne vor doar binele. Insa acestia trebuie sa invete ca in viata facem si compromisuri, fie ca ne convine sau nu. Si da! Sunt revoltata! Avand in vedere ultimile evenimente, incep sa-mi schimb parerea cum ca parintii au intotdeauna dreptate, pentru ca nu au! Nu ca as fi eu cine stie cine, stiu ca nu am nici anii, nici experienta lor .. insa la 16 ani vad viata dintr-un alt unghi, pe care ei se pare ca nu l-au descoperit inca. Si mai stiu ca poate nu-s copilul care si-ar fi dorit ai mei sa fiu .. am destule defecte .. insa in ceea ce priveste mentalitatea, nu ar avea ce sa-mi reproseze. Pentru ca nu sunt putine datile in care eu a trebui sa gandesc mult peste puterile mele, ca sa ii pot intelege si sfatui in diverse momente. Si mi-au dat dreptate. Desi n-ar recunoaste niciodata ca si de la noi, astia mai mici, au de invatat cate ceva.

Am impresia ca atunci cand eram mai mica, aveam mai multa libertate. Acum insa, parca lumea s-a intors cu curu-n sus. Telefoane, certuri si alte d-astea .. care imi fac mai mult rau decat sa pot trage o invatatura din ele. De ce ? Pentru ca faza cu 'Alexandra, faci asta pentru ca asa vrem noi' la mine nu exista. Eu am nevoie de motive plauzibile pentru a face ceva, si mereu va interveni intrebarea 'De ce?'. Asa ca nu imi impuneti ce sa fac pentru ca asa niciodata nu voi face ceva din propria initiativa. Nu imi dati ordine, ci motive, sfaturi .. aratati-mi ca ma intelegeti! Asa mi-e felul. Nu sunt nici o rebela dar nici genul de persoana fara personalitate care se lasa dirijata de toti. Imi place sa fiu lasata sa-mi exprim parerea, pentru ca d-asta sunt om si am dreptul la libera exprimare, nu ? Si chiar daca gresesc, vreau sa-mi fie auzita parerea, pentru a fi corectata daca este una eronata. Evident ca nu mereu am acest drept. Asa ca pentru ce sa ma mai obosesc? Nu e mai bine sa ma inchid frumos la mine in camera, la pc, ascultand muzica ? Sau stati .. nici asta nu mai e bine. Daca stau mult la pc, nu e bine .. daca fac teme pana tarziu, de ce nu ma duc la somn ? Daca stau prea mult afara, de ce pierd timpul ? Daca sunt suparata si le tin pentru mine, de ce nu am incredere in ei ? Ce incredere sa mai am daca din toate partile primesc un sut in fund ? Nu frate .. nu e chiar asa. Si daca tot sunteti adulti si stiti atat de multe, ati face bine sa va ganditi ca aceasta atitudine demna de clasa a3a nu face decat sa ne indeparteze de voi, decat sa ne apropie! Habar nu aveti voi cat. ;)

7 comentarii:

Arina:) spunea...

Foarte adevarat articolul.Cam acelasi lucru se intampla si la mine..daca stau inchisa in camera,zic ca nu comunic,daca vorbesc cu ei,imi reproseaza lucruri care ei oricum nu le inteleg.Cred ca toti parinti sunt niste "petite comuniste":))

Marius_Black spunea...

articol tipic varstei , imi cer scuze taica da aici nu sunt de acord . Ai sa vezi tu mai tarziu , cand te vei mai maturiza..ca tot ei au avut dreptate ;)

Ande. spunea...

ce rau e Marius:-?.... inseamna ca are parintii perfecti de ne contrazice.....
aiurea ca te`au revoltat si pe tn pana la urma:(...

Alle spunea...

@Marina : bine zis :))

Alle spunea...

@Ande : Pe cine n-ar revolta?

Marius_Black spunea...

@Andrada - Nu , nu am parinti perfecti nici pe departe , insa dupa ce ajungi la o anumita varsta , incepi sa intelegi cum gandesc , incepi sa te pui in locul lor si observi si tu ai face acelasi lucru daca ai fi in locul lor .Desigur nimeni nu-i perfect si orice parinte greseste uneori dar in general sunt mai asprii cu noi doar pt a ne proteja sau a prevenii alte lucruri :)

Alle spunea...

@Marius : Da, asa este .. dar exista si unele momente cand simti ca ti s-a luat de tot ... si pur si simplu explodezi. Cam asa a fost si articolul asta .. un mod de a ma descarca. :)