duminică, august 3

Complicat de simplu


Nu prea am inspiratie .. nu stiu ce urmeaza sa scriu dar tot tastez in speranta ca voi gasi un subiect cat de cat interesant.

Ce observ eu in ziua de azi .. cat de putini mai pastreaza valoarea aceea asa de importanta (pentru mine, cel putin) numita sinceritate. O valoare pe care fiecare ar trebui sa o aiba, macar putin. Cei sinceri sunt cei care sufera cel mai mult, acestora placandu'le adevarul, si cum bine stim cu totii, de cele mai multe ori adevarul doare. Sinceritate pana la capat nu exista, zic eu, la nimeni. Caci oricine, poate fi el copil mic, adult sau chiar foarte batran, mai spune cate'o minciuna, cu sau fara voia sa. Cineva mi'a spus o data, daca n'ar exista minciuna, n'ar exista nici prietenii. Eu zic ca a gandit bine. Si am sa spun si de ce. Prietenii, oricat de prieteni ar fi, nu iti vor spune niciodata adevarul verde in fata, mereu vor tine ceva si pentru ei, fara sa iti impartaseasca si tie, ori, in cealalalt caz .. vor apela la cate'o minciuna.

Imi place mult sa citesc blogurile altora. E frumos sa vezi si sa intelegi cum gandesti altii. De cele mai multe ori ma indentific cu cei ale caror randuri imi trezesc interesul. Si mie imi place sa scriu pe blog, imi place sa'mi exprima gandurile, fara perdea, fara ocolisuri. De multe ori am simtit ca unele comentarii pe care le postez deranjeaza, insa nu mi'a pasat. Am preferat sa fiu o persoana sincera, desi recunosc, deseori fortata de circumstante, am fost nevoita sa mint. Mi'a parut rau.

Insa ma intreb .. oare toti cei care isi transpun ideile, sentimentele .. sunt sinceri ? Ar fi frumos ca diferenta dintre lumea virtuala si realitate sa fie minora sau chiar inexistenta. Eu personal, am o admiratie deosebita pentru cei carora nu le este nici teama nici rusine sa exprime ce simt cu adevarat. As aprecia sa vad ca o persoana care se da 'mare' si este 'tare in gura' pe messenger sa fie la fel si in realitate, si nu una fricoasa. Caci da .. pe internet poti fi cum vrei tu .. iti poti lua orice identitate .. si e usor sa critici, sa injuri, sa faci glume bune sau proaste. E mult prea simplu. Sa fi sincer e la fel de simplu. Trebuie doar sa vrei asta.

Pe masura ce cresc imi dau seama cum e lumea de fapt. Nu e precum in basmele pe care mi le citea mama inainte de culcare. Dimpotriva. E destul de dura si de ce nu .. chiar rea. Se spune ca in viata doar cei puternici supravietuiesc si merg mai departe. Dar cum ramane cu cei slabi ? Cei care nu au puterea sa ridice capul sus si sa'si impuna punctul de vedere ? Se va trece peste ei fara consideratie .. ? Sincer nu credeam ca exista asa oameni fara suflet, nepasatori, care nu'si vad decat propriul lor interes. Refuzam sa cred asta. Insa acum realizez ca m'am inselat. Rau de tot.

Posibil sa fiu si eu la randul meu o persoana egoista, poate cer prea multe, poate sunt mult prea copilaroasa. Dar mereu mi'am dorit sa am alaturi persoane sincere, carora sa le pese cu adevarat de ceea ce vreau, sa ma asculte neconditionat, sa ma accepte asa cum sunt fara sa doreasca sa ma schimbe, sa ma aprecieze la adevarata mea valoare, persoane carora sa nu le fie teama sa'si arate adevarata fata, sa nu pretinda a fi ceea ce nu sunt .. gen .. cei care vor sa para 'super' cand de fapt nu sunt decat niste jigodii cu un caracter infect. Cam de fiecare data, cand imi deschid sufletul in fata cuiva, cer ca persoana respectiva sa faca macar jumatate din ceea ce fac eu. Cum spuneam, poate cer mult, dar asta'i felul meu. Cred ca sunt o fire destul de complicata la prima vedere. Nu incerca sa ma intelegi, sau daca vrei sa o faci, macar invata sa ma cunosti cu adevarat.


Niciun comentariu: