vineri, august 22

despre invidie.


Invidiile se pot naste din diferite motive. X are o papusa mai mare decat Y, Y are un prieten mai frumos decat X. Acestea sunt banalitati, motive absurde, pentru care invidiile nu'si au rostul.

Oricine a invidiat pe cineva la un moment dat. De obicei facem acest lucru pentru ca, desi nu vrem sa recunoastem, ne'am dori sa fim in locul persoanei respective, bucurandu'ne de tot ce are aceasta, lucruri care noua, poate, ne lipsesc. Si poate acest lucru e normal, intrucat omul nu este niciodata multumit cu ce are, mereu fiind loc de mai bine.

Insa exista momente cand o mentalitate absurda .. si mai ales .. prostia in cantitate excesiva ne pot pune mari probleme, modificandu'ne in mod ciudat comportamentul. E foarte usor sa critici pe cineva, sa spui tuturor ce nu iti convine, sa il 'lucrezi' pe la spate. E usor. Dar dincolo de toate acestea, se afla o mare invidie. Invidie pentru ca stii ca nu poti fi ca acel cineva, desi tu continui sa afirmi ca respectivul/respectiva greseste .. ca e intr'un fel .. sau altul.


[Propria valoare ti'o vezi dupa invidia altora.]

Deseori, afland ca cineva ne invidiaza, ne simtim bine, ne simtim cineva. Dar si invidia asta, are o limita a ei. Cand invidiezi pe cineva, fara a avea un motiv, ci doar asa .. din rautate si ambitie, te poti considera maniac.

Revenind la cazul de fata, am ajuns unde vroiam. Si sa stii, draga mea, ca te pot umilii chiar fara sa folosesc apelative jignitoare. Uite, te intreb cam asa .. Pana la urma care e problema ta? Stii prea bine ca ai avut mult mai mult noroc decat mine, si pot spune ca te admir pentru asta. Fiecare isi face norocul cu mana lui, si tu asa ai si facut. Ca i'ai dat cu piciorul in mod prostesc, e partea a2a. Sincer .. nu ai niciun motiv sa ai astfel 'de sentimente' fata de mine. Si stii de ce? Pentru ca eu sunt una din putinele persoane, poate chiar ultima, care ar putea trezi invidia cuiva. Nu am realizat (inca) nimic cu care m'as putea lauda intr'un fel sau altul.

Sau sa fie cumva faptul ca tu ai tinut cu tot dinadinsul sa fi luata in seama si astfel ti'ai castigat reputatia pe care o stim cu totii ? Daca e asa .. imi pare rau, draguto, fiecare doarme asa cum isi asterne. Nu poti obliga pe nimeni sa te respecte. Respectul se castiga, nu se cere. Si in situatia asta, pot spune ca sunt cu un pas inaintea ta. Eu am demnitate, lucru care tie iti lipseste cu desavarsire. Cred ca nici macar nu stii cu ce se mananca.


Crezi tu ca ma doare ca ti'e bine? .. Te inseli.. ia mai gandeste'te .. .sincer .. mi'e mila de tine ;)

Niciun comentariu: