joi, august 14

a fost odata ..


De dimineata cum am intrat pe messenger am primit de la Gloria un link al unui video pe youtube. Desi mai auzisem despre cazul respectiv, pana acum nu ii dadusem asa mare importanta. Cred ca ati mai auzit si voi, fetita aceea de 12 ani care s'a sinucis, motivul fiind considerat a fi apartenenta la curentul 'emo'.

Urmarindu'l indelung, am ajuns la o trista concluzie, si nu fac referire doar la acest caz nefericit. Ideea e ca, copiii din ziua de azi au uitat ce inseamna de fapt copilaria. Copiii din ziua de azi nu mai sunt copii. Au uitat bucuria si frumusetea acelei varste atat de speciale, si totodata, de neuitat. Joaca de'a v'ati ascunselea, leapsa ori altele au fost usor usor inlocuite de calculatoare, acele masinarii fara suflet in fata carora ne pierdem atat de mult timp, uitand de tot si ignorandu'i pe cei din jur.

Ce mai observ eu .. este faptul ca problemele adultilor ii afecteaza mult prea mult pe copii. Acestia sunt implicati, in primul rand emotional in toate aceasta, lucru care nu le este de niciun folos, dimpotriva, le face mult rau, ii maturizeaza mult prea din timp, facandu'i mai reci, mai nepasatori. Stiu multe cazuri asemanatoare, insa n'are rost sa intru in detalii. Oricum nu ar interesa pe nimeni. Dar ma deranjeaza enorm ceea ce a ajuns lumea din ziua de azi. Chiar si atunci cand ies pana afara sa cumpar paine, mi'e imposibil sa nu aud ce le iese din gura pustilor care nu au mai mult de 8-9 ani. Pe langa faptul ca injura ca la usa cortului, habar nu au ce inseamna acele lucruri. Plus ca se considera tare interesanti facand asta, ca deh .. e 'cool' sa 'iti bagi' si sa 'iti scoti' .. ca tu abia ai invatat sa te stergi la nas, e partea a2a.

Am mai spus'o si o repet. Nu'mi place sa critic. La urma urmei, fiecare parinte are dreptul sa'si educe copilul dupa bunul sau plac. Daca aceasta considera ca cel mic ar trebui sa stie anumite lucruri care la varsta lui, nu le'ar intelege si nici folositoare nu'i sunt, e treaba lui. Insa mentalitatea copilului se poate schimba, si nu neaparat in bine.

Mie cel putin imi e tare dor de copilarie. A fost o perioada unica. Fara griji, fara atatea ganduri si probleme. Si cineva ar intreba acum : " Ce probleme poti avea tu la nici 16 ani ? ". Ehh .. n'ai de unde stii. Poate daca nu treceam prin unele intamplari mai putin fericite, nu gandeam cum gandesc acum. N'as putea spune ca imi pare rau, chiar imi place mentalitatea pe care o am si nu as putea sa o schimb, insa, mi'ar fi placut sa mai pastrez putin si din acea mentalitate de copil. Uneori imi lipseste enorm. Vreau sa mai cred iar in povesti si in Fat-Frumos.[...]

Intorcandu'ma iar la cazul acelei fetite care s'a sinucis, e curios faptul ca toti dau vina pe apartenenta la curentul 'emo'. Ce este de fapt EMO ? Dupa parerea mea, emo este mai degraba o stare de spirit. Oricine poate fi emo, indiferent de genul de muzica pe care il asculta. Si cum fiecare stare de spirit necesita un anume stil, o anumita culoare, negrul este cel mai potrivit atunci cand esti trist. Faza cu 'parul care acopera o parte din fata' e o chestie legata de stil, de moda. Si cu toate acestea, mie mi se pare o mare tampenie. Nu am nimic cu 'emo-kids', fiecare e liber sa se imbrace si sa se poarte cum doreste, dar faptul ca asculti un anumit gen de muzica sau te imbraci intr'un mod anume, nu este motiv sa preiei si aceea atitudine. Caci toti avem momentele noastre 'emo'. Toti am fost o data tristi in viata. Toti am plans macar o data dupa cineva. Si de ce nu, poate ne'a trecut prin cap si solutia 'finala'. Bine, aici vroiam sa ajung. Aceea nu'i solutia. Ce probleme atat de grave poti avea la 12 ani ?!?! Si ce daca nu totul este asa cum vrei tu? Doar tu poti schimba ceva. Ai o viata inainte, si daca nu profiti de fiecare clipa, atunci degeaba traiesti.

"Viata trebuie traita asa cum este pentru ca ni s'a dat fara s'o cerem si ni se va lua fara sa fim intrebati .. "

Eh .. si cam asta cred eu .. :-??

Niciun comentariu: